porträttfoto av hästar

Detta är vad jag tycker personligen..


Helge valack, 4 år                                                        Petrus valack, 18 år

Detta är inga fina bilder precis, men detta tänker jag på när jag ta huvudfoton på hästar bland annat :)

* Öronen framåt! en självklarhet, alla hästa är söta med öronen frammåt! :D
* Skärpa på huvet, gärna vid ögonen
* kroppen till höger det var därför jag la ut domhär två bilderna, jag tycker att bilden överst fyller upp bättre eftersom hans kropp är till höger. Detta för att man läser vänster-->höger, man "trollar" ändå bort det mellanrummet som är i början, men i slutet, till höger fastnar blicken bättre... :P
* Ljuset ska ligga från sidan så att man får en härlig stämning i bilden, och hästens ansikte får mer former näs det kommer skuggor :) dock har jag failat på dom här bilderna.. ehe :P
* Mulen ska inte vara så långt fram, då ser huvet opropotioneligt ut.. inte snyggt alls, men kan bli bra goofy-bilder kanske :D ( se bilden längst upp)
*Jag gillar att ha kroppen åt sidan för det får hästen att se mjuk och intresserad ut och det blir väldigt vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0